Targi rekrutacyjne za granicą PDF Drukuj
Marketing miedzynarodowy Marketing miedzynarodowy
China Education Expo 2009 (Pekin) International Exhibition & Conference on Higher Education w Arabii Saudyjskiej 2011
Targi – są podstawowym i nieodzownym narzędziem promocyjnym. Dają możliwość bezpośredniego dotarcia z ofertą do jej odbiorców i spotkania z nimi face to face. W połączeniu z innymi formami promocji, w tym szczególnie mocną obecnością w Internecie przynoszą najlepsze efekty marketingowe. Oprócz czystego aspektu rekrutacyjnego, targi edukacyjne są niezastąpioną okazją poznawczą - do bezpośredniego zapoznania się z potrzebami potencjalnych studentów oraz do obserwacji aktywności promocyjnych światowej i regionalnej konkurencji.

Proponujemy udział w targach na wspólnym, narodowym stoisku pod hasłem „Study in Poland” o wielkości – w zależności od imprezy – od 9 m2 do 50 m2. Nadajemy mu estetyczne, spójne ramy graficzne, zachęcając jednocześnie, po uzgodnieniu, do eksponowania własnych materiałów wizualnych. Zazwyczaj, przy wcześniejszym zgłoszeniu zapotrzebowania istnieje możliwość wykupienie własnego, dodatkowego stoiska, pod osobnym szyldem, w zależności od chęci – przy stoisku narodowym. Czasem stoisko narodowe wraz z mniejszymi, indywidualnymi stoiskami stanowi Polski Pawilon, lub polską „wyspę”.
Głównymi materiałami dystrybuowanymi na stoisku są katalogi „Study in Poland”, ulotki informacyjne i specjalne, tematyczne wkładki do katalogów, przygotowywane na potrzeby konkretnego rynku i dostosowane językowo i koncepcyjnie do jego wymagań, co wysoce podnosi skuteczność aktywności promocyjnej. Uczelnie uczestniczące w targach dodatkowo dystrybuują materiały własne.

Stałą, profesjonalną obsługę stoiska w odpowiedniej wersji językowej zapewnia projekt „Study in Poland”.

Dodatkowymi formami promocji stosowanymi w ramach targów są w miarę możliwości: uroczyste otwarcie Stoiska Polskiego, na które zapraszani są miejscowi oficjele, przedstawiciele szkół, uczelni, placówek dyplomatycznych RP i innych instytucji oraz osobna, skoncentrowana prezentacja oferty szkolnictwa wyższego, na którą zapraszani są potencjalni kandydaci.

Udział w targach edukacyjnych łączony jest w trakcie „misji edukacyjnych” w danym kraju także z innymi formami promocji i nawiązywania sieci kontaktów: indywidualnymi prezentacjami polskich uczelni, spotkaniami rekrutacyjnymi, forami i seminariami akademickimi, spotkaniami z firmami i agencjami rekruterskimi, dniami polskimi, festiwalami nauki etc.

W roku akadem. 2011/12 proponujemy udział w targach na Ukrainie (listopad 2011, marzec 2012), w Chinach (październik 2011, marzec 2012), Rosji (listopad 2011), Kazachstanie (kwiecień 2012) i Arabii Saudyjskiej (kwiecień 2012).
Z nowych kierunków rekrutacyjnych zapraszamy do Brazylii (listopad 2011) i na Białoruś (luty 2012). więcej...