Inicjatorzy projektu


Konferencja Rektorów Akademickich Szkół Polskich


Fundacja Edukacyjna Perspektywy

Chiny ograniczją liczbę doktoratów PDF Drukuj

Logo China ViewChiński minister edukacji zdecydował o ograniczeniu rozwoju szkolnictwa wyższego na poziomie Ph.D. W 2006 r. w Chinach tytuł doktora uzyskało około 50 tys osób, szacuje się, że rok później został on przyznany ponad 60 tys aplikantów. Podczas gdy w innych krajach doktorzy znajdują zatrudnienie w sektorze edukacji i nauki oraz sektorach prywatnych. W Chinach ponad połowa naukowców pracuje w strukturach rządowych. Minister edukacji twierdzi, że ich wykształcenie kosztuje podatników zbyt wiele.

Yang Yuliang, szef the State Council Academic Degrees Committee powiedział, że ministerstwo edukacji będzie utrzymywać stopę wzrostu liczby doktorantów na poziomie nie wyższym niż 2% rocznie.
Zbyt gwałtowne zwiększenie ilości programów doktoranckich nie zawsze szło w parze z ich jakością – często jeden naukowiec opiekuje się prawie 30 doktorantami.

Więcej informacji