Inicjatorzy projektu


Konferencja Rektorów Akademickich Szkół Polskich


Fundacja Edukacyjna Perspektywy

30 października 2009 r.



PDF Drukuj

www.studyinpoland.pl/china

Ruszyła kampania intensywnej promocji polskiego szkolnictwa wyższego w Chinach przygotowana w związku z Wystawą Światową EXPO 2010 w Szanghaju. Kampanię zainaugurował udział dużej grupy polskich uczelni w międzynarodowych targach edukacyjnych China Education Expo w Pekinie (17-18 października 2009 r.) oraz w Dniu Polskim w Harbinie (20 października br.). W tej IX już wspólnej misji edukacyjnej polskich uczelni do Chin organizowanej pod hasłem „Study in Poland” wzięło w sumie udział 31 osób reprezentujących 14 uczelni. Dobrze się do tej kampanii przygotowaliśmy: wydany został specjalny katalog w języku chińskim prezentujący polskie uczelnie, a w przeddzień przyjazdu do Pekinu wystartowała chińskojęzyczna wersja portalu www.studyinpoland.pl/china.  

Partnerem polskich uczelni w tym przedsięwzięciu jest Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP), w której mieści się Biuro  Komisarza Generalnego Polskiej Sekcji EXPO 2010. Zarówno imponujące polskie stoisko na targach w Pekinie, jak i udział przedstawicieli uczelni w obchodach Dnia Polskiego w Harbinie dofinansowane zostały ze środków PARP.

 

 
China Education Expo - czyli promocja po pekińsku PDF Drukuj
Setki programów w języku angielskim, kontakt ze znakomitą kadrą profesorską, przyjazna atmosfera studiowania – to tylko trzy z wielu argumentów przemawiających za studiowaniem Chińczyków w Polsce. Na międzynarodowych targach edukacyjnych China Education Expo w Pekinie - które odbyły się w dniach 17-18 października 2009 r. w prestiżowym kompleksie World Trade Center położony przy centralnej alei Jianguomen - przedstawiciele polskich uczelni mieli okazję przekonać się, na ile ich oferta jest konkurencyjna wobec tej z innych państw świata. I jakie są jej najmocniejsze strony.

 

Więcej…
 
Barbara Kudrycka: Polska czeka na studentów z Chin PDF Drukuj
Z okazji rozpoczęcia realizacji w Chinach segmentu edukacyjnego polskich przygotowań do Światowej Wystawy EXPO 2010 w Szanghaju specjalne przesłanie do chińskich studentów wystosowała prof. Barbara Kudrycka – minister nauki i szkolnictwa wyższego. Pani minister zaprosiła wszystkich zainteresowanych na studia do Polski oraz do odwiedzenia Pawilonu Polskiego na EXPO 2010 w Szanghaju. Oto pełna treść przesłania (zamieszczonego we wstępie do chińskojęzycznej wersji informatora „Study in Poland” oraz na portalu internetowym www.studyinpoland.pl/china)
 
Więcej…
 
Dzień Polski w Harbinie PDF Drukuj
Oficjalna inauguracja lektoratu języka polskiego na Harbin Normal University (HNU) była głównym akordem Dnia Polskiego w Harbinie, stolicy prowincji Heilongjiang (północny wschód Chin). W obchodach wzięła udział reprezentatywna delegacja przedstawicieli polskich szkół wyższych. Uroczystościom patronowała ambasada RP w Pekinie. Były one ważną częścią składową programu promocji polskiego szkolnictwa wyższego i nauki przed Światową Wystawą EXPO 2010 w Szanghaju. Tę rozpisaną na etapy kampanię koordynuje Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości – współdziałająca w segmencie edukacyjnym z Fundacją „Perspektywy”.
Więcej…
 
Polonistyka w HNU – sukces Uniwersytetu Gdańskiego PDF Drukuj
- Otwarcie polonistyki w Harbinie nawiązuje do bogatej historii tego miasta z jakże polskimi korzeniami – powiedział Tadeusz Chomicki, ambasador RP w Chinach, w trakcie Dnia Polskiego w Harbinie, 20 października br. Inauguracja studiów licencjackich na kierunku polonistyka – wynik współpracy Uniwersytetu Gdańskiego i Harbin Normal University była centralnym wydarzeniem obchodów tej uroczystości.

Polonistyka została otwarta na mocy porozumienia podpisanego przez chińską uczelnię z rektorem UG – prof. Bernardem Lammkiem, w maju tego roku. Do tej pory w Chinach działała tylko jedna, na Pekińskim Uniwersytecie Języków Obcych. Na kolejną trzeba było czekać 55 lat.
Więcej…
 
Bogdan Marczewski: Inwestujemy w przyszłość! PDF Drukuj
Rozmowa z Bogdanem Marczewskim, zastępcą Komisarza Generalnego Sekcji Polskiej Wystawy Światowej EXPO 2010 w Szanghaju, na temat edukacyjnego segmentu EXPO.

Perspektywy: - Biuro Komisarza Generalnego Sekcji Polskiej Wystawy Światowej EXPO 2010 w Szanghaju mocno zaangażowało się w promocję polskiej edukacji w Chinach. Nas to oczywiście cieszy. Jak Pan ocenia pierwsze efekty działań w tym zakresie?

Bogdan Marczewski: – Promocja polskich uczelni w międzynarodowych targach China Education Expo w Pekinie i „Polski Dzień” w Harbinie dobrze wpisały się w program działań przygotowaczych Biura Komisarza Generalnego do wielkiej przyszłorocznej imprezy - EXPO w Szanghaju, mieście, które jest biznesowym centrum Chin. Działania przygotowawcze do EXPO rozpoczęliśmy już 15 kwietnia br. kiedy to ruszyliśmy z realizacją misji gospodarczych, spotkań biznesowych, konferencji i seminariów. Odnotowaliśmy niebywałe zainteresowanie tymi imprezami, co jest zrozumiałe, bo Chiny to bez wątpienia przyszłościowy kierunek, również dla Polski.

Więcej…
 
China Scholarship Council – solidny partner w Chinach PDF Drukuj
Delegacja uczelni polskich reprezentująca Polskę podczas Educational Expo 2009 w Pekinie prowadziła także intensywne spotkania z różnorodnymi partnerami z Kraju Środka. Jednym z takich spotkań była (zorganizowana przez Ambasadę RP Pekinie) wizyta w China Scholarship Council. CSC jest państwową agencją, ułatwiającą studentom chińskim studia w różnych krajach świata. Oczywiście głównym kierunkiem działań są kraje anglosaskie, ale od 2003 roku CSC regularnie wysyła też studentów do Polski. Podpisane już umowy z uniwersytetami we Wrocławiu, Gdańsku i Szczecinie, Politechniką Wrocławską, Wrocławską Akademią Ekonomiczną oraz Akademią Koźmińskiego zaowocowały wysyłaniem co roku ok. 100 studentów do naszego kraju.
Więcej…
 
Background: Wszystko przez Chiny PDF Drukuj
Specjalnie dla uczestników wyjazdu „Study in Poland” do Chin przygotowaliśmy zaktualizowaną wersję „chińskiego” rozdziału z książki Bianki Siwińskiej „Education goes global! Strategie internacjonalizacji szkolnictwa wyższego.” wydanej w 2007 roku przez Fundację Edukacyjną Perspektywy. Zamieszczamy ten tekst w niniejszym Newsletterze jako background dla osób szczególnie zainteresowanych rynkiem chińskim.

 Prawda jest pikantna jak kurczak po seczuańsku. Chiny to najgorętszy rynek edukacyjny świata. Wszyscy tu przyjeżdżają, wszyscy chcą rekrutować studentów, otwierać programy, czy zakładać branch campuses. Wszyscy chcą uszczknąć choć trochę z tego olbrzymiego tortu, czyli największego rynku edukacji wyższej świata i tych 200 tys. młodych Chińczyków rocznie wyjeżdżających na studia zagraniczne (1). A konkurencja jest szalona. Obok klasycznych super-providerów działających tu od co najmniej dwudziestu lat – jak Stany Zjednoczone, Wielka Brytania, czy Australia, coraz aktywniejsze są nowe młode wilki – Argentyna, Brazylia, Meksyk, Chile a nawet takie maleństwa, jak Malta i Cypr.

Więcej…