WARNING AGAINST FRAUD

Somebody, using the name “Jen Lehman” has recently unlawfully pretended to represent “Study in Poland” recruiting students to Polish universities. Beware the person HAS NO RIGHT to use or refer to website www.studyinpoland.pl

Представленные университеты

 

Инициативы городов

Samochody hybrydowe – ponad wiek historii

Samochód z napędem hybrydowym brzmi nowocześnie i nietypowo, ale jeśli cofniemy się znacznie dalej w historii, zobaczymy, że jego korzenie sięgają ponad wieku. Słowo hybryda oznacza, że samochód ma więcej niż jedno źródło energii do napędzania.

Już pod koniec ubiegłego wieku, w 1899 roku, Ferdinand Porsche stworzył elektryczny leżak Lohner wraz z Lohner-Porsche Mixte. Silnik benzynowy napędzał generator, który generował prąd dla kół silnikowych umieszczonych na przedniej osi. Hybryda została opracowana na platformie pojazdu elektrycznego Lohner-Porsche.

Z biegiem czasu silniki spalinowe zostały szybko ulepszone i zastąpione silnikami elektrycznymi i napędami hybrydowymi. Jednak w latach 60. Stany Zjednoczone przyjrzały się uszkodzeniom powodowanym przez spaliny typowych ówczesnych ośmiocylindrowych silników. Następnie podjęli pierwszy krok legislacyjny, aby zachęcić do przejścia na pojazdy elektryczne i hybrydowe.

Ale aż do wybuchu kryzysu naftowego w 1973 r. bodziec miał niewielki wpływ. Pierwszy nowoczesny napęd hybrydowy został wyprodukowany w 1968 roku przez firmę TRW. W tej konstrukcji napęd realizowany jest jednocześnie przez dwa silniki – spalinowy i elektryczny. Pierwszym modelem produkcyjnym z tym napędem był GM 512 Hybrid. Do prędkości 16 km/h jechał na prądzie, a następnie uruchamiał silnik benzynowy.

W 1973 roku do Europy dołączył Volkswagen (http://www.vwmanual.ru/pl) Taxi Hybrid. Od tego czasu trwa proces udoskonalania napędów hybrydowych, na czele z Toyotą. W 1994 roku jej specjaliści rozpoczęli realizację projektu o nazwie G-21, który faktycznie dał światu pierwszą prawdziwie wydajną technologię hybrydową, aw 1997 roku Toyota Prius stała się pierwszym na świecie nowoczesnym samochodem hybrydowym. To także najbardziej znana i masywna hybryda na świecie, która jest obecnie w czwartej generacji.

W 1999 roku wypuszczono seryjną hybrydową Hondę Insight, a nieco później podobny model wyprodukowało Audi, które wypuściło małą serię hybryd łączących 1,9-litrowy silnik wysokoprężny i silnik elektryczny o mocy 28 KM. Na początku nowego stulecia Bosch stał się również aktywny w dziedzinie pojazdów hybrydowych.

W Europie pierwszą produkcyjną hybrydą był wariant Duo oparty na Audi 100, w którym tylne koła były napędzane silnikiem elektrycznym Siemensa o mocy 12 kW zasilanym akumulatorem niklowo-kadmowym. Przednie koła były napędzane standardowym silnikiem o pojemności 2,3 litra i mocy 134 KM. silnik benzynowy, ale ze względu na zwiększoną masę model był wolniejszy od podstawowego Audi 100 i nie cieszył się dużym zainteresowaniem, więc został wycofany.

Toyota nadal wyznaczała trendy dzięki Priusowi, który stał się modelem globalnym, początkowo sprzedając około 20 000 sztuk rocznie. Prius ma obecnie ponad 3,7 miliona pojazdów. W dzisiejszej japońskiej gamie modeli istnieje znaczna liczba modeli z napędem hybrydowym, a ich sprzedaż osiągnęła już ponad dziewięć milionów.

Japońska firma udoskonala swoją technologię hybrydową w sporcie. W 2006 roku rozpoczęto opracowywanie systemu hybrydowego do zastosowań wyścigowych, Toyota Hybrid System - Racing. Wysiłek się opłacił – technologia hybrydowa świętowała swoje pierwsze zwycięstwo na torze w lipcu 2007 r., kiedy Toyota Supra wygrała 24-godzinny wyścig Tokachi.

Pierwsza generacja Toyoty Prius Prius była produkowana w latach 1997-2003, posiada silnik benzynowy 1,5 l pracujący w cyklu Atkinsona, moc 70 KM, napięcie robocze 273,6 V, łączną moc układu hybrydowego 100 KM.

Prius 2 generacja z lat 2003-2009, również 1,5 litra i Atkinson, moc o 6 KM wyższa, napięcie robocze podniesione do 500 V, moc układu to już 110 KM.

Trzecia generacja Priusa - 2009-2015, silnik już 1,8 litra, Atkinson, moc 99 KM, napięcie robocze 650 V, moc całkowita 136 KM.

Obecny Prius czwartej generacji, 1,8 litra, Atkinson, 98 KM, napięcie robocze 650 V, łączna moc układu hybrydowego 122 KM.

Według Toyota Motor Corporation (http://www.toyotaman.ru/pl) korzystanie z pojazdów hybrydowych Toyoty i Lexusa zmniejszyło emisję dwutlenku węgla o imponujące 49 milionów ton! Japońska firma wyliczyła, że eksploatacja hybrydowych modeli Toyoty i Lexusa pozwoliła zaoszczędzić 18 miliardów litrów paliwa w porównaniu z taką samą liczbą pojazdów, które były eksploatowane wyłącznie z klasycznymi silnikami spalinowymi.



все статьи